سه شنبه 21 آبان 1392برچسب:, :: 16:28 ::  نويسنده : سارا ف



ابتدا بهتر است نگاهی به این خبر علمی بیندازیم:

"اینتل از دو تبلت جدید ویژه‌ی دانش آموزان پرده برداری کرد

این اولین باری نیست که اینتل قدم به فضاهای آموزشی می‌گذارد. سری StudyBook، اولین تجربه اینتل در این زمینه بود که البته چندان هم موفقیت آمیز نبود.
سری جدید تبلت‌های دانش آموزی شرکت اینتل، تناسب خوبی میان قابل حمل بودن، کارایی و قیمت مناسب ایجاد کرده‌اند. یک مدل ۷ اینچی با اندروید ۴.۱ و یک مدل ۱۰ اینچی با اندروید ۴.۰. هر دو مجهز به مجموعه نرم افزاری مخصوص اینتل و قلم.




انتظار یک نیروگاه پردازشی را نداشته باشید، در مورد امور درسی صحبت می‌کنیم نه یک کنسول بازی. هر دوی این دو تبلت‌ها مجهز به یک دوربین پشتی با رزولوشن ۲ مگاپیکسل و یک دوربین جلویی ۰.۳ مگاپیکسلی، یک گیگابایت رم، قابلیت اتصال وای-فای و GPS، پشتیبانی از درگاه microSD و مجهز به ورودی میکرو USB هستند.



رزولوشن نمایشگر برای مدل ۱۰ اینچی ۱۲۸۰ در ۸۰۰ و برای برادر کوچک‌ترش ۱۰۲۴ در ۶۰۰ می‌باشد. مقدار حافظه این دو نیز به ترتیب ۱۶ و ۸ گیگابایت است. اما در مورد باتری، بازی به نفع تبلت 7 اینچی تغییر می‌کند (۸ ساعت در برابر ۶ ساعت). برای مقایسه پردازشگر، تراشه اتم Z2460 در برابر Z2420 را در نظر بگیرید. این بار هم برادر ۱۰ اینچی برنده است. اپلیکیشن Mobile Security شرکت McAfee بر روی هر دوی آن‌ها نصب شده و هر دو در مقابل ضربه و آب مقاوم‌اند ."



تلفيق سخت افزار و محتوا

از جمله فعالیت های دیگر شرکت اینتل در این عرصه، می توان به موارد زیر اشاره نمود
_ ورود چشمگیر به حوزه ی یادگیری الکترونیکی با تاکید بر فعالیتهای نرم افزار در جهت ترویج و به دست گرفتن بازارهای جهانی آموزش
_ فعالیت در هفتاد کشور و همکاریهای گسترده و سطح بالا با وزارتخانه های آموزشی
_ ایجاد سامانه آموزشی به 28 زبان و آموزش 9 میلیون معلم و به کارگیری آن ها و یا آموزش 3 میلیون کارمند داوطلب در حوزه آموزشي

براستی چه دلیلی دارد یک شرکت سخت افزاری بزرگ همچون اینتل حوزه کاری اینچنین تغییر می دهد؟!

آیا سایر شرکت ها نیز از راهبردهای مشابه اینتل در تلفیق سخت افزار، نرم افزار و محتوا استفاده می کنند؟..

-شرکت اپل (تلفيق SDP, App storeو محتوا)

تقريبا همه محتوای درسی رسمی آمریکا را تبدیل به کتاب الکترونیکی چند رسانه ای کرده است و درApp Store قرار داده است
این شرکت بیشترین توجه را به بازار آموزش داشته است. نرم افزارهای بسیار متنوع آموزشی در iTUNE و کتاب های فراوان الکترونیکی چند رسانه ای در همه ی مقاطع آموزش و پرورش و آموزشهاي عمومي، همه را وادار به استقبال کرده است.




مايکروسافت تلفيق پلت فرم توليد محتوا و نرم افزارهاي آموزشي

به طور ویژه بر ایجاد تغییرات مثبت در آموزش و پرورش در ایالت متحده و سراسر دنیا تمرکز كرده است. نرم افزارهای آموزشي با امکان استفاده رایگان و خریداری از سایت. در بخش نرم‌افزارهای مربوط به معلمان، به كاربرد فناوری در کلاس درس نيز پرداخته مي شود.




گوگل پلت فرمهاي داخل كلاس و سرويس توزيع محتوا

این شرکت نرم افزارهای آموزشی را کاملا رایگان ارايه ميدهد.میلیونها دانش‌آموز و آموزش‌دهنده در سراسر دنیا از این نرم افزارها استفاده می‌کنند.
-گوگل chrome book هایی برای آموزش دانش‌آموزان، معلمان و مدیران آموزشی ارايه مي‌كند.




سامسونگ: سرويس توزيع محتوا و سخت افزار

راه اندازي سرویس آموزشی " هاب یادگیری" شامل 6000 کتاب و ویدئو از 30 تولیدکننده‌ی معتبر محتوا در سراسر جهان است. مجموعه ای از امکانات یادگیری تعاملی را که از ابتدا بر روی Galaxy Tab 10.1 و Galaxy Tab 8.9 ارائه شد را به جهانیان معرفی ميکند
یکی دیگر از اقدامات این شرکت برگزاری برنامه توسعه ی یادگیری علم،فناوری، مهندسی و ریاضیات بین دانش آموزان است. . علاوه بر این شرکت سامسونگ به معرفی مجموعه ی محصولات مربوط به آموزش خود شامل تبلت ها، لپ تاپ ها، تخته های هوشمند و تجهیزات چاپ سعی در استفاده ی حداکثری از بازار جدید آموزش دارد.

آیا این مثالها کافی نیست تا باور کنیم همانطوری که فیس بوک مرزهای تعامل اجتماعی دنیا را از بین برد و فرهنگ جوامع را دستخوش تغییرات اساسی نمود هم اکنون سایت هایی مانند Edmodo در حال فروپاشی مرزهای آموزشی هستند؟




آنها با محوریت شرکتهای بزرگ سرمایه داری و یاری گرفتن از کنسرسیوم های داخلی و فعال کردن همه حلقه های زنجیره کسب و کار و افزايش شديد میزان سرمایه گذاری شرکتها در اين حوزه نفوذ به ساختارهای آموزشی سایر کشورها را هدف قرار داده و به دنبال ايجاد بسترهاي توليد و توزيع محتوا در سطح وسیع می باشند.

اما تهدید کجاست؟!

این شرکت ها، بنا به ماهیت وجودی خود، همراه با عرضه ی مواد آموزشی، سیاستهای فرهنگی، اعتقادی و اجتماعی خود را نیز کاملا زیرکانه عرضه می کنند. سیاستهایی که کاملا با مبانی فرهنگی ، اسلامی و اجتماعی ما در تضاداند
علاوه بر موارد بالا، این اتفاق کاملا بر خلاف سیاستهای کلان کشور مبنی بر " حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ی ایرانی " است ، که باعث خروج سرمایه های کلان و از بین رفتن فرصتهای شغلی بسیاری می شود



بازی های درسی
پیک نوروز.آموزش
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان بازی های درسی و آدرس mohtavasaz.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 133
بازدید هفته : 138
بازدید ماه : 142
بازدید کل : 11742
تعداد مطالب : 11
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1